Cumartesi, Şubat 11, 2012

Tipi degil ama Tadi Enfes Quinoa Salatasi Tarifi

Quinoa, Guney Amerika'da yaklasik 4000 yildir insanlar tarafindan tuketilen bir tahil. Diger tahillar ile karsilastirildiginda besin degeri cok daha yuksek ve degerli (icinde kalsiyum, fosfor, demir, magnezyum, bakir ve manganez mineralleri ve gerekli amino asidler (protein) ve lif bulunuyor)

Quinoa'nin diger bir ismi de "Inca'larin Altini".

Ben genelde quinoa ile salata yapiyorum, bugunku denemem soyleydi:

4 tane kucuk kabak kucuk kucuk dogradim, biraz yumusuncaya kadar hasladim
Quinoyu ustune bir parmak su gelecek sekilde hasladim
2 adet havuc rendeledim
2 tane taze sogan dogradim
biraz maydanoz, biraz taze nane, biraz dereotu
tuz, kirmizi biber, zeytinyagi ve limon
en son hepsini karistirdim

epey guzel oldu.








Hiç yorum yok: