Salı, Haziran 10, 2008

Ananemin Domat Bastı Tarifi

Hatıralarım yemek tatları ile iç içe. Ananemin biz torunları şerefine yaptığı dereotlu kurabiye, annemlerin yapmaya üşendiği ananemin yaptıkça bize yolladığı enginar dolması, teyzemin ankara da ben her hafta ona gittiğimde yaptığı ıslak kek, Alaşehir de amcalara gittiğimizde yediğimiz hep değişik tatlar, annemlerin dayılarına gittiğimizde yapılan puf börekleri hepsi o zamanlarda hissettiklerimle ilişkili sanki.

DOmates bastı, ananemin deyişi ile domat bastı, yazın ananeme yazlığa gittiğimizde mutlaka genellikle sofradan eksik olmayan denizden çıkınca içini serinleten yemek .

Son İzmir'e gidişimde ananemden tarifi aldım.

Bir kilo domates
Yarım avuç pirinç
bir soğan
Bir kaşık zeytinyağı

Bir soğanı rendele, bir kaşık zeytinyağında pembeleşinceye kadar kavur, 1 kilo domatesi rendele aynı karışımın içine at ve yarım avuç pirinci de aynı yere atıver.

20 dakika sonra ocaktan al, soğumasını bekle mükemmel bir yaz yiyeceği oluyor.

2 yorum:

tolga dedi ki...

bana anneannemin kiymali boregini hatirlattin. ortaokul ve lisedeyken her carsamba ogleden sonralari ugradigimda onume hemen bir tepsi getirir koyardi... kokusu bile burnumda tuttu simdi. hatta anneanemin ellerinin kokusu sinerdi bir sekilde, keserken mi yaparken mi bilmiyorum. ama o kokuyu hic unutmadim....

Unknown dedi ki...

bana da ananemin kiymali boregini hatirlattin. tepsi tepsi yapar kocaman tencerenin icinde gazete kagidina sararak evde tutardi. karavanla yapiyor bu boregi derdik ama talep o kadar coktu ki hepsi hemen biterdi.
ananeme gidince ilk is mutfaga girip masada buyuk borek tenceresi var mi yok mu bakardim ve ona gidiyorsak genellikle olurdu zaten, ici de dolu mu dolu.

domat basti tarifine de bayildim bu arada. hemen deneyecegim.