Pazartesi, Haziran 06, 2011

6 Haziran Haftasi Filmleri ve Bir Kitabi....

1) Raise the Red Lantern
Muhtesem cekimler. Dort kadinin hayatlarini devam ettirebilmek icin tek kocalarinin ilgisi icin savasmalari. Zaman 1920'lerin Cin'i. 19 yasindaki Songlian babasi olunce universiteyi birakmak zorunda kalip uvey annesinin baskisiyla zengin bir adamin dorduncu karisi olarak uzak bir sehire gelin gidiyor. Sadece 3 mevsim boyunca Songlian'in cekimser bir genc kizdan , kaprisli bir ese, hirsini altindakilerden cikaran acimasiz bir kadina, yanlis kararlar verdigini anladiginda ve baskalarinin trajik sonlarini engelleyemediginde ise kaldiramadigi hayattan delirerek vazgecen bir kadina donusumunu seyrediyoruz.
Tum film boyunca 4 esi de yakindan taniyoruz ama hepsinin sahibi olan "the master" kocayi bir kere bile yakindan gormuyoruz. Sanirim kadinlar da gormuyor , tek gordukleri sahibin onlara eger favori es olabilirlerse sagladigi konfor. Cunku gelenekler bunu gerektiriyor, baska bir seyi sorgulamiyorlar ve sorgulayana da hos bakmiyorlar.

2) Simon
Camiel gibi ben de Simon'i ilk tanidigimda sasirdim, sakalarini anlamadim ama 102 dakikalik kisa zaman icinde onu sevdim (kanim kaynadi denilen cinsten). Camiel ve hayatindaki diger kisilerin ona sevgisine hayran oldum ve "ben"ciliklerinden vaz gecip Simon'i dusunebilmeyi basarabildikleri icin, Simon in ne kadar sansli oldugunu dusundum.
Filmi begendim

Bolum 1/ Oceans: Into the Blue
Bolum 2/ Deserts: Life in the Furnace
Bolum 3/ Arctic: Life in the Deep Freeze Bu bolum masal gibiydi
Bolum 4/ Jungles: People of the Trees

4) The Chaser

5) The Girl Who Leapt Through Time


Kitap: Born to Run





Hiç yorum yok: