Perşembe, Mart 01, 2007

Emmanuel Gimeno

İstanbul'a geldigimden beri kafamda sakız ettim Gimeno'yu bulacağım, ben de İstanbul'dayım diyeceğim, 1995'ten beri neler yaptığımı anlatacağım diye ama sizi bulmak için gösterdiğim en büyük çaba GSÜ'de çalışan arkadaşı olan arkadaşıma sizin telefonunuzu veya mailinizi bulması için verdiğim haberdi. Hayatıma devam etmeye çalışırken hayatımda var olan bazı insanlarin devam etmek için bana ışık olduğunu hissediyorum, mesafe olarak uzaklaşılsa bile onların var olduklarını bilmek benim var olmamı mümkün kılıyor. Gimeno siz benim hayatımda sadece iki sene haftada 4 saat boyunca Fransızca dersimde ve vitesi selobantla tutturulmuş Renault'nuzda yarım saat eve giderken vardınız. Ama ondan sonra ben sizinle konuşmaya hep devam ettim, bunlar kafamın içinde sizle yapılan dialoglar olsa bile varlığınız benden hiç silinmedi. Hayatımdaki ışıklardan biriydiniz. Altı sene önce İstanbul'a geldiğimde rastlantı eseri sizin de burda olduğunuzu duyunca sizinle tekrar karşılaşmak istedim. Fakat sanırım bunun sadece rastlantı eseri olmasını diledim, gittiğim sinemalarda, konserlerde gözlerim sizi aradı, size rastlamak artık kalmayan fransızcamla vous me rappalez? je suis votre etudiante d'ODTÜ. Vous m'appalais Rive Gauche. demek sonra da sizinle sadece muhabbet etmek istedim. Sanırım sizi daha agresif aramayaşımın sebebi utanmamdı, ne yaptın veya yapıyorsun dediğinizde vereceğim cevaptan utanmam hep bir adım atmış olup sonra size rastlamayı diledim. Ben mühendislikten sıkıldığımı anlatınca beni gazeteci olmaya teşvik etmiştiniz, ben hala değişmeyen uyuz yaklaşımımla çok geç artık üniverste bitti demiştim. Sizle tekrar karşılaştığımda hatırlamazdınzı belki beni ama aynı kaderci rolü ile çıkmak istemedim, hayatı kendi ellerinde olan biri olarak çıkmak istedim.

Gimeno, ben 22 yaşında size hayrandım. Hayata bakışınıza, hayatınızı sürüşünüze, sizin yaşınızdaki diğer insanlardan farklı oluşunuza hayrandım.

Bilinsin, yokluğunuz yerine konulamaz ama benim kalbime ve beynime değdiniz ve ben yaşadıkça da değmeye devam edeceksiniz. Sizden çok özür dilerim yaşarken benim için ne kadar değerli ve önemli olduğunuzu size söylemediğim için. Ölüm haberinizi internette acaba email adresinizi bulabilir miyim diye yine arama yaparken ekşisözlükte gördüm. Gitmişssiniz hem de sekiz ay önce, ondan önce hastaymışsınız,.

Vous me manquez.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Rakibe,
bu cok dokunakli, acikli.. ne diyecegimi bilemedim. ama belki asinda herkese birseyler diyorsun burada. ben kendi alacagimi aliyorum. umarim herkes alir. diger bir taraftan da biliyorsun ben aslinda hep iletisim icinde oldugumuza inaniyorum bir sekilde. yani senin soylemek istediklerini biliyodur ya da duymustur..hissetmistir.

Adsız dedi ki...

rak - cogu insan dunyadan anlattigin derinlikteki iliskilerin kosesinden bile gecemeden gidiyor. o adim atilacak ne oldugunu simdi bilemesen bile. o zaman Gimeno'yu bulacaksin.

Adsız dedi ki...

Şimdi ben de yıkıldım ,Monsieur Gimeno Hacettepe Üniversitesi'nden benim de hocamdı.Çok anılarımız vardır kendisiyle.Rahat uyusun ,resimlerimizde ,anılarımızda hep yaşayacak...Müjgan

Adsız dedi ki...

Tanışmıyoruz. Ama bu yazı çok tanıdık. Bir farkla Gimeno benim hayatımda ne kadar önemli olduğunu biliyordu ve ona veda etme şansım oldu. Niye bilmem bu akşam onu düşünüyordum ve yazına rastladım, anladım...

Öpmüştüm elinden... Belki de senin için de öpmüşümdür...

Volkan Gonenc dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
adaro dedi ki...

O eksi sozluk kaydi keske olmasaydi..Turkiye ile bagim olmadigi icin aramalarimi hep fransizca/ing. yaptigim icin bulamamis olmaliyim. ODTU/ist..girince buldum. Uzun yillar sonra eksi sozlukteki haberi biraz evvel okudugumda gozlerim bugulandi ve bogulacak gibi hissettim kendimi. BOYLE INSAN YOK, dedirten turden! ASK OLSUN GIMENO; INSAN BU KADAR GUZEL OLABILIR MI!? Gimeno olmasaydi ben dilci olmayacaktim; anadilimi bile o sevdirdi bana. Onun aldigi vize ile gittigim fransa'da onun 2 yil odtu'de verdigi Fr ile tercumanlik yaptim. Simdi ing. ogretmeniyim ve Gimeno benim modelim. Siniftayken onun beynimde ve kalbimde olmadigi tek gun yoktur. Neden aramizdan ayrilmadan bulmadim onu diye dovunuyorum simdi. Ne aci bir duygu, bilseniz! Buraya yazarak teselli bulmaya calisiyorum. Artik daha cok Sezen Aksu dinleyecegim.

Saygilar her okuyana...ozellikle Rakibe kardesime, icimi azcik dokme imkani verdigi icin.

Adaro
P.S. Gimeno'nun resim (ve/ya ses/video kaydi varsa kimsede) ve bana yollarsa hayatim boyunca minnet duyacagim. adaroerd@gmail.com

adaro dedi ki...

Mon cher Monsieur Giméno,

le prof des profs,

vous me manquez terriblement. Vous me manquerez toujours. Désormais, j'appellerai mes étudiants méchants 'DODO' (comme vous me l'avez toujours fait) et écouterai Sezen Aksu davantage, surtout pour vous. Vous êtes et serez une lumière pour moi qui ne s'éteindra jamais. J'ai appris, de vous, tellement de choses géniales. Vous m'avez enrichi.

Je vous salue du fond de mon cœur et remercie éternellement,

Adaro

Adsız dedi ki...

Paylastiginiz icin tesekkurler. Cok uzuldum, Gimeno hayatimda tanidigim en muhtesem ogretmendi.

-mousquetaire'94-ODTU