Pazartesi, Ocak 09, 2012

Son Ayin Film Elestirileri

Bu ay cok sansliydim ve  risk aldigim filmler cok iyi cikti.

Onlardan basliyorum:

Tabloid:  9 (W), 7 (V)
Errol Morris'in son belgeseli (Fog of War'in yonetmeni). Bence film muhtesem. Filmi bastan sona seyrederken,  ne senaristlerin hayal gucune, ne direktorlerin sahneleri ve kisileri yonetmelerine, ne muzige, ne isiga hic gerek olmadigini dusundum. Joyce McKinney tek basina bir film ekibine bedel ve sonuc bir sanat eseri olmasi bile, cok basarili bir film. Kendisi zir deli ama seytan tuylu bir zirdeli. Muzmin bir Mormon'u yataga baglayip 3 gun boyunca (sozde) tecavuz edebilecek kadar sapik asik; sevgili kopegi olunce, Kore'de klonlatacak kadar deli; polis tarafindan aranirken 11 bavulla sagir dilsiz taklidi yapip Ingiltere'den Kanada'ya kacabilecek kadar deli cesur.

Being Elmo, a Puppetteers Journey 6 (W), 7 (V)
Elmo'nun en son halinin yaratici (herkese sarilan ve seni seviyorum diyen Elmo'nun) Kevin Clash'in hayat hikayesi. PBS'teki Sesame Street  kuklalarina, Muppet Show'un yaraticilarindan Jim Henson ve Frank Oz'a hayran olan, Baltimore'daki benzer binlerce cocuktan biri: Kevin, ailesinin hayallerini cocuksu bulmayarak canli tutmasi ve daha sonra desteklemesi ile, cocukluk kahramanlari ile beraber program yapiyor ve yasayan en iyi kuklacilardan biri oluyor.

Carnage 8 (W), 7 (V)
Polanski'nin son filmi.  Yasmina Reza'nin benzer isimli oyununun adaptasyonu. Symbiosis yazimin uzerine cok iyi geldi. Cocuklari kavga ettigi icin bir araya gelen iki ciftin, medeni cift hallerinden siyrilip, cinsel kimlikleri icinde bir bireye donustuklerini, kisa bir sure cinsdaslari ile yeni bir cift olusturduklarini, daha sonra yine bireye donustuklerini  ve ortaya cikan bireylere kendileri dahil hic birinin dayanamadigini goruyoruz. Cok begendim.

Cave Of Forgotten Dreams  5 (W), 6 (V)
Evet sinemada uc boyutlu seyretmedim, ama kucagimda laptopta da seyretmedim: evdeki her turlu teknolojiyi kullandim ve olabilecek en iyi sartlarda seyrettim. Sonuc, Herzog'a hayranligima ragmen, husran. 35 000 yil onceki magara resimlerini gormek, ve onlar hakkinda yapilan arastirmalari dinlemek ilk basta heyacan verse de, surekli ayni seylerin tekrarlanmasi sadece sikiyor. Son 10 dakikalik bolum; bolgedeki nukleer tesislerden dolayi bolgenin ikliminin degismesi ve tropik bir ortam olusup yeni canli turlerin bu ortama tanistirilmasi, insanlarin su andaki yetkinlikleri acisindan, ilk 80 dakikanin cogundan daha ilgimi cekti.

Seraphine  7 (W), 6 (V)
Biografik kurgu filmlerden oldum olasi hoslanmam. Seraphine diye bir ressam tanimiyordum, bu film tanitmis oldu (yine uc asiri sahneler vardi tabii ki, ama hic olmazsa tarihten yeni birini tanimis oldum) Ayrica eserlerini de begendim.




Happy Thank You More Please  5 (W), 5 (V)
Benzerlerinden cok cok cok olan, sikici bir Amerikan bagimsiz filmi.
 
Sleeping Beauty  7 (W), 6 (V)
Uyuyan guzel, sanki daha eskiden cekilse daha degerli olacak bir Avustralya filmi. Cekimler muhtesem, oyuncu Emily Browning, sanki bir Renoir tablosundan cana gelmis gibi(oldukca zayiflayarak). Idil'in soyledigi gibi siir dinler gibi seyretmek gerek belki de filmi, fakat benim icin hem fazla uzun, hem de fazla naif geldi film. Vajinan tapinaktir, burada kimse giremez, bayiltilarak cirilciplak adamlarla ayni yataga yatirilan kiza, soylenmesi kabul edilemez bir saflik gibi geldi.

The Bothersome Man  7 (W), 7(V)
Radyo icin yazilmis bir oyundan adaptasyon Norvec filmi. Yazari radyo icin bir korku filmi yazmak istiyorum demis. Filmin basindan sonuna anlatamadigimiz bir rahatsizlik duyuyoruz, cunku anlamiyoruz, filmin karakteri nerede, ne oluyor, neden orada. Orasi Araf mi, cehennem mi, cennet mi? Neden hic cocuk yok, neden herkes sebep yokken mutlu duruyor?  Biz bunlari koltugumuzdan sorgularken orada yasayan karakter de hem yasiyor hem sorguluyor, ikimiz de sonunda tatmin olmasak da cevabi aliyoruz.

Sherlock Holmes
Birinciye gore senaryosu bence daha dandik olsa da, bin kat daha dandik olsaydi da, RDJr oynadigi surece  yine de seyrederdim.

Misson Impossible
Pazar sabahi ilk seans, ayaklar uzatilip keyifle seyredilir.

2 yorum:

umutbaykal dedi ki...

En eglenceli ilk 10, en ask ilk 10 da istiyorum.
Ha birde aslinda ilk 10 at all times olabilir...yanlarina seneleri filan. Bizde vote edelim?

rakibe musal dedi ki...

tamam deniycem